Γράφει ο Στέφανος Χάρης
Η δική μου γενιά (35+) αγαπητέ αναγνώστη είναι ευλογημένη. Ο Θεός μας αξίωσε να δούμε σχεδόν τα πάντα. Το Μαραντόνα στα ντουζένια του, το βαθύ ΠΑΣΟΚ του Λαλιώτη στο 45%, τη μάνα ρέιβερ στον Ευαγγελάτο, το Φέλιξ Μπόρχα σε DVD και ορισμένες από τις πιο ωραίες διαφημίσεις όλων των εποχών…
Διαφημίσεις που δεν μπορείς να ξεχάσεις ποτέ γιατί ήταν πιο καλτ και απ’ τον Αγάπιο Καλταβερίδη, με καταπληκτικές ερμηνείες και ευρηματικά σλόγκαν.
Οφείλω να σε προειδοποιήσω αγαπητέ αναγνώστη. Αν ολοκληρώσεις την ανάγνωση του κομματιού και φτάσεις ως το τέλος (δύσκολο γιατί δεν έχει κάνα γλουτό ή κάνα ξώβυζο για να τραβήξει την προσοχή σου) υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να πέσεις σε κατάθλιψη όπως εγώ.
Αν οι περισσότερες απ’ τις διαφημίσεις που θα δεις, σου είναι γνωστές θα συνειδητοποιήσεις ότι δυστυχώς μεγάλωσες. Δεν είσαι πια Πίτερ Οφορίκουε…
Κατερίνα - Act
Διαφήμιση που δεν θα ξεχάσει κανείς γιατί ήταν πιο σπαστική και από τραγούδι του Σταν. Η μικρή Κατερίνα, κάνει μπουκώματα με Act και απαντά στις ερωτήσεις του κυρίου μουγκρίζοντας όπως ο Κουφός όταν αναγκάζεται να πάρει μέρος σε προετοιμασία της Εθνικής.
Θα την κρεμάσω - Mini Vapona
Ένα αριστούργημα. Ο πρωταγωνιστής βλέπει ότι η μπλούζα του είναι σκοροφαγωμένη, τα παίρνει στο κρανίο και αρχίζει να φωνάζει σαν οπαδός του ΠΑΟΚ μετά από χαμένο τετ α τετ του Σαλπιγγίδη…
Έβαλες τρίποντο μαμά- Persil Express
Το «έβαλες τρίποντο μαμά» είχε γίνει τότε το σλόγκαν της εποχής. Ο κλώνος του Γιάννη Φάκα ετοιμάζεται για το μεγάλο παιχνίδι, όμως η μπλούζα του είναι λερωμένη (από τότε ήμασταν στη λιτότητα. Δεύτερη δεν είχε να βάλει) και χωρίς αυτή δεν μπορεί να αγωνιστεί. Η ελληνίδα μάνα βάζει τα μεγάλα μέσα και στο τέλος τον βγάζει ασπροπρόσωπο.
Άντε σαν τον Carnation να γίνεις!
Είμαστε στην εποχή που μεσουρανούν η Μανίνα και η Super Κατερίνα. Για το 16χρονο άβγαλτο νέο, η Λόλα του Carnation ήταν μεγαλύτερη φαντασίωση και απ’ τη Βίνα Ασίκη (σου λέει για να τη θέλει και ο Καρβέλας και ο Carnation δεν μπορεί, θα είναι milfάρα). Όλα τα λεφτά η μουσική και ο ψαγμένος στίχος.
Ξεδιψάμε με Nesquik φραπέ
Διαφήμιση με σλόγκαν «κάνει το γάλα απόλαυση» ήταν δύσκολο να την πάρεις στα σοβαρά. Όλοι ξέρουν ότι ο μοναδικός τρόπος για να γίνει απόλαυση το γάλα είναι να το πιεις στο Άμστερνταμ, βουτώντας μέσα το κατάλληλο κέικ. Τίμιο τραγούδι, αν το ερμήνευε ο Μπίγαλης χτυπάγαμε πεντάδα στη Eurovision…
Για το Μπόμπο- Γάλα εβαπορέ Νουνού
Συλλεκτικό κομμάτι. Ο Μπόμπος της διαφήμισης πρέπει να είναι ο Καραμανλής στα νιάτα του. Όσο μιλάει ο Καραμανλής στη Βουλή, άλλο τόσο μιλάει και ο Μπόμπος στη διαφήμιση...
Σερενάτα και πάσης Ελλάδος
Θα πεθάνουμε αγαπητέ αναγνώστη και δεν θα έχουμε απαντήσει ακόμα στο αιώνιο ερώτημα: Τι λέει ο ποιητής στο 00:10; «Σερενάτα…» Α) Διακοσάρα; Β: Ντακοσάρα; Γ) Τρακοσάρα; Δ) Δεν γνωρίζω, δεν απαντώ;
Μια κατσαριδούλα η μικρή Τερέζα
Τεράστια διαφήμιση, κυρίως για την ιδέα του διαφημιστή να κάνει την κατσαριδούλα, τη μικρή Τερέζα να μοιάζει με εξωγήινο τραβεστί ροζ πάνθηρα που μόλις έχει ξεμαλλιαστεί με το «μίστερ Μπούτια» στην εκπομπή του Φίλιππου Καμπούρη.
Τρέξε, τρέξε μικρούλη- Βλάχας Εβαπορέ
Λίγα χρόνια μετά τη διαφήμιση και το «Τρέξε, τρέξε μικρούλη, γίνε άντρας μικρούλη, άντρας ωραίος, γερός» οι οπαδοί του Παναθηναϊκού έμεναν με την απορία. Πόσα γάλα Βλάχας Εβαπορέ έπρεπε να κατεβάσει ο μικρός Μπίτσικαν για να τρέξει, τρέξει από τη σέντρα ως τη μεγάλη περιοχή με ταχύτητα μεγαλύτερη από Σκαραβαίο στην ανηφόρα;
Μα ποιος είσαι, η δομή είσαι;
Ευτυχώς τότε μεσουρανούσε το ΠΑΣΟΚ του Ανδρέα και της επιδότησης. Γιατί αν ήταν στην εξουσία οι μπαχαλάκηδες του ΣΥΡΙΖΑ θα είχαν καταργήσει την αριστεία όχι μόνο στα σχολεία, αλλά και στις διαφημίσεις. Και δεν θα βλέπαμε ποτέ αυτό το αριστούργημα.
Ερωτική αρμονία
Τις αγνές εκείνες εποχές φίλε αναγνώστη τα αγοράκια δεν είχαν ούτε το youporn, ούτε τις αθλητικές ιστοσελίδες για να δουν λίγη χαρά στο χέρι τους, και έτσι αναγκαστικά έπαιρναν δουλειά για το χειρογλύκανο από την «Ερωτική Αρμονία» (δείτε στο 02:10 του βίντεο). Στην αναβροχιά, καλό και το χαλάζι.
Μου μυρίζει θαύμα γεύση- Νέα Φυτίνη
Από τις πιο παραπλανητικές διαφημίσεις όλων των εποχών. Την έβλεπε ο μέσος εργένης και φαντασιωνόταν ότι θα καταφέρει με τη βοήθεια της Φυτίνης να φτιάξει μακαρόνια που δεν θα κολλάνε σαν logo στιγμής. Μια απλή δοκιμή αρκούσε για να καταλάβεις ότι καλή η Φυτίνη, αλλά Μπαρμπαρίγου δεν τη λες. Μόνη της δεν ξέρει να μαγειρεύει.
Το πιο νόστιμο τρίγωνο τυρί- la vache qui rit
Η συγκεκριμένη διαφήμιση μπαίνει στη λίστα για ένα και μοναδικό λόγο. Γιατί όλοι μας έχουμε διασκευάσει το τραγούδι της, λέγοντας το περίφημο: «Λαβάς τυρί, λαβάς τυρί, το ‘δωσα στη γάτα μου και έπεσε ξερή».
Στο Βιλαμπάχο ακόμα τρίβουν
Οι κάτοικοι του Βιλαμπάχο ήταν οι πρώτοι που μπήκαν σε μνημόνιο. Στα προαπαιτούμενα ήταν να τρίβουν τα ταψιά ένα δωδεκάωρο πριν τα καθαρίσουν. Έτσι, την ώρα που οι Σόιμπλε της Βιλαρίμπα έτρωγαν του σκασμού, οι είλωτες του Βιλαμπάχο μούλιαζαν τα σφουγγάρια για να καθαρίσουν τα λίπη.
Αλλά μην το πιείτε, λουστείτε
Ο διαφημιστής είχε συνειδητοποιήσει χρόνια πριν τον Πάνο Καμμένο ότι το ποσοστό των ψεκασμένων Ελλήνων είναι μεγαλύτερο και απ’ το ποσοστό του ΠΑΣΟΚ στις τελευταίες εκλογές κι έτσι για να προλάβει το ενδεχόμενο να συνδυάσουν το σαμπουάν μπύρας με μεζέ ή ξηροκάρπιο, επέλεξε το προειδοποιητικό σλόγκαν «Αλλά μην το πιείτε, λουστείτε»…
Αναστόπουλος, δεν σας εγκαταλείπει ποτέ
Να τα λέτε να τα γράφετε, ότι όταν ο Σπαλιάρας δεν συμπλήρωνε ακόμα πεντάδα για μονό, ο alenatore έβγαζε στην τηλεόραση το δασύτριχο του στέρνο προκαλώντας απανωτά εγκεφαλικά στις θαυμάστριες του.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.